Kravas tvaikonis “Kaija” Salacgrīvas ostā. 1920.gadi.
Būvēts 1876.gadā Lepavirtā, Somijā ar 244 tonnu ietilpību, divcilindra tvaika mašīnu un jaudu 35 zirgspēki. Kaijas īpašnieks no 1923.gada bija kuģniecības sabiedrība Kaija Rīgā. 1940.gada 20.novembrī to nacionalizēja Padomju Savienība. Vācijas okupācijas varas iestādes to nodeva jūras kuģniecības direkcijai, un Kaija ar nemainītu vārdu, latviešu komandu un Latvijas karogu turpināja braukt līdz 1941.gada naktij no 1.uz 2.oktobri, kad ceļā no Kopenhāgenas, tuvojoties Klaipēdai ( tolaik Mēmelei), uzskrēja uz mīnas, uzsprāga un nogrima. Kapteinis G.M.Nīmands izglābās. Pēc kara tvaikonis tika izcelts un sagriezts lūžņos. Uz Kaijas par stjuarti un pavāri strādājusi salacgrīviete Milda Kullesa.
Divmastu burinieks ar izkrautu kravu ostā. 1920.-1930.gadi.
Jūras transports bija galvenais satiksmes veids 1920.-1930.gados, un Salacgrīvas ostā regulāri bija redzami buru kuģi, kas piegādāja preces Vidzemes jūrmalā līdz pat Salacgrīvai un Ainažiem.